Som virksomhed er der mange ting, der skal “spille sammen”, for at man i sidste ende står med en rentabel organisation med sorte tal på bundlinjen. At finde frem til den helt rette pris for et produkt er bestemt ikke altid noget, som man sådan bare gør med venstre hånd. prissætning af et fysisk produkt eller en tjenesteydelse kan være kompliceret. Det er derfor vigtigt, at man er 100 % sikker på, om den skal ske “i huset” – altså internt i virksomheden, eller der er brug for at hente ekspertise “ude i byen”. Som virksomhed er der som oftest mange bolde at holde i luften på én gang. Nogle gange er det dog på sin plads at erkende, at her besidder man ikke den nødvendige ekspertise, og derfor er det på tide at alliere sig med en samarbejdspartner inden for prissætning. En sådan kunne være være virksomheden Contribution. Den er dansk og har siden 2005 rådgivet mange virksomheder i forbindelse med fx prissætning. Det er nemlig et område, som stadig flere klienter erkender, at det er vigtigt at have styr på fra starten. Når Contribution har været med ind over med deres analyser, erfaringer og viden på feltet, oplever rigtigt mange klienter en positiv effekt på indtjeningsdelen. Og det er jo i høj grad derfor, at disse overhovedet har henvendt sig til virksomheden. På Contribution.dk kan man få masser af informationer om virksomhedens ydelser. Og de er ikke så få. Ud over prissætning, omfatter de nemlig blandt andet rådgivning i forhold til : value proposition, brand værdi, prisstrategi, prismodeller og prisniveau, produktporteføljeoptimering, prissegmentering og operationel prisoptimering. Herinde kan man også via diverse cases få en ikke kun teoretisk gennemgang af de fokuspunkter, som de arbejder med, men også en praktisk forståelse for dem. Blandt andet i forhold til prissætning. Det er bestemt værd at bruge lidt tid på.